fredag 10 april 2015

Ny terapeut

Det var oundvikligt.
Jag var tvungen att ta tag i det trauma som drabbade mig för snart ett år sen.
Det jag undvikit skriva om här.
För att jag skäms så mycket.
För att alla andra förstått utom jag,
För att jag, bortsett från att jag är så kränkt som någon kan bli, skäms nåt så oerhört över att jag lät det hända.
Min terapeut skrev så här efter att vi träffats första gången:
"Jag är förvånad att Du trots den enorma kränkning det innebär att bli förd bakom ljuset i åratal, ändå lyckats gå vidare såsom Du gjort. Att bli så i grunden lurad av någon som vi trott stått oss nära räknas som en av de värre händelser man kan råka ut för. Hela ens omdöme och vilka vi är sätts ju helt i gungning. Det tillhör ju inte det normala att vi tror att vi skall kunna bli behandlade så illa. Smärtan det innebär är ofta så svår att vissa inte alls klarar att gå vidare med sina liv. "

Så där...nu har jag inga fler hemligheter av vikt. 
Nu vet ni alla vilken ynklig och lättlurad stackare jag är. 


Inga kommentarer: