lördag 13 december 2014

Jag vågar inte fråga

Det är så mycket jag inte vågar fråga.
Så rädd för att få fel svar, så rädd för svar som tyder på att något inte stämmer.

Jag är så skadad av flera års lögner, av undanflykter och grandiosa förklaringar.

Alltså inte av honom, av någon annan.

Så med tio dagar kvar till julafton vågar jag inte fråga vad han ska göra då. Han kan ju fråga mig kan man ju tycka men så enkelt är det inte alls för jag har en självklar tillhörighet och det har inte han som varken har föräldrar i livet eller egna barn.

Det är jag som måste bjuda in honom.

Det är jag som b o r d e bjuda in honom.

Jag vill fira jul med honom men jag är inte så säker på att det är bra för vår relation att tvinga in honom i det som jag för två år sen kallade en Golgatavandring.

Inga kommentarer: