fredag 27 juli 2012

Vardagsliv

Tror han testar mig. Ser om jag funkar i hans vardagsliv.
Vi åker tillsammans och handlar till hans bar.
Ja så är det, han är en barägare, inte vilken som helst dock, fin sådan där i finfina Cinque Terre.
Han är stolt över mig, säger att alla tittar på mig för att jag är lång och blond och...vacker, jo han säger sånt.
Vi åker till baren, jag frågar om han vill jag ska hjälpa till eller sitta kvar i bilen. Han blir arg och frågar varför jag tror han skulle vilja att jag satt kvar.

Så jag hjälper till att bära in, hejar på hans anställda, några har jag ju träffat eftersom det faktiskt var här vi träffades och några av dem var inblandade när vårt dejtande inte riktigt gick på räls och vi missuppfattat tider och gud vet vad.

Och han lagar mat åt mig, massor och sådär italienskt långsamt, typ minestrone som ska koka minst två timmar. Och jo jag förstår att laga mat är kärlek.

Men allt det där vardagslivet blir lite mycket för mig. Jag som behöver bestämma så mycket över mig själv, jag som är så otålig och har så bråttom jämt.

Så nu har jag åkt vidare igen.

Till Toscana, men mest längtar jag hem.

Hem till honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag undrar vem som testar vem, jag...
Kram från hon med terapitankarna.