onsdag 25 juli 2012

Skildrar idyllen på facebook

Men skriver sanningen här.

Hur svårt är det då inte att kliva in i någons vardag. Någon som jobbar nästan hela tiden och jag som är här på semester.
Så jag åker iväg på egen hand några dagar. Tänker att det faktiskt mer är semester på riktigt.
Sitta på hans terass är fint men lite ensamt, för han jobbar ju.

Och han får sms hela tiden, han skrattar bort det men jag hinner ju se alla namn.
Plötsligt känner jag mig bara som en av många och det är så dj-a billigt så jag kräks.

Men jag är här för att han vill det, inte för att jag trängde mig på, nej så var det verkligen inte.
Jag åkte till en annan stad och han blev galen på mig för att jag gjorde så.

Han kom dit, vi gick på magisk underbar utomhuskonsert med en gammal idol från 80-talet, Franco Battiato. Sen tog han med mig tillbaka till sitt hus och avbokade mitt hotell.
Men denna vardag kan jag vara utan.

Så nu åker jag vidare till Toscana, har bara inte berättat det för honom än.

1 kommentar:

Saga sa...

Gud vad du är härlig!