söndag 8 juli 2012

Nya jobbet

Är en annan del av allt som är så rörigt i huvudet.

Var blixtrande nära att säga upp mig häromdagen, det bara rann över.

Har ju bara varit där i drygt tre månader men när jag inser att jag beskriver situationen med ord som dödspilot, häxkittel, getingbo...ja ni fattar, det är ingen bra plats att vara på helt enkelt.

Med en spirande förälskelse och längtan till det där landet jag alltid velat återvända till så kan man inte fatta rationella beslut. Det förstår även jag och min otålighet.

Men jag är utmattad, det är för tungt, för svårt, för mycket som inte fungerar.

Jag sitter snäppet under koncernledningen och är alltså chef för en avdelning där man precis innan jag började helt hade ändrat på organisationen. Färre medarbetare och fler konsulter var tanken. Det var någon som tänkte dj-gt fel där kan jag säga. Nu har jag långtidssjukskrivna medarbetare, uppgivna medarbetare på gränsen till att bli sjukskrivna och själv är jag som sagt helt slutkörd.

Och jag vet inte, jag vet inte om jag orkar bestiga det här berget.

Jag tvivlar inte på min förmåga, jag har den, det vet jag, men vill jag, orkar jag och vad kommer priset att bli ?

Och samtidigt finns här en romantisk själ som helst bara vill följa sitt hjärta och åka tillbaka till Italien och sitta där på hans terass med den underbara utsikten över havet.

Inga kommentarer: