lördag 28 juli 2012

Jag är i Toscana

I en liten stad som heter Castiglioncello.

Men åk hit om ni vill uppleva det genuint italienska semesterlivet.
Här är bara italienare. Stora vackra villor omgjorda till hotell. Andra gamla vackra villor är fortfarande privatägda. Tjusigt, pampigt och mondänt.

Man kan sitta kväll efter kväll och bara titta och lyssna.

Och han både messar och ringer och undrar när jag kommer tillbaka och ja, jag längtar tillbaka till fina söta underbara lilla Riomaggiore och förstås till honom. Men stålsätter mig ändå och stannar en dag till.
Han säger att han är sugen på att ut och köra bil ikväll och jag säger "kom hit då" men vi enas sen om att det är för långt.

Han behövde nog bara höra mig säga det så kunde hans svartsjuka lugna sig lite tror jag.

Inga kommentarer: