tisdag 26 oktober 2010

Snål eller ekonomisk ?

Efter att ha (tröst-)shoppat loss här i Barcelona idag så tänkte jag slappa en stund på hotellets fina takterass med ett glas kallt vitt vin.
Baren däruppe var stängd så jag åkte ner till lobbybaren, ingen var där, jag kollade menyn och såg att ett glas vin skulle kosta fem euro. Och då skulle jag alltså få bära det själv en bra bit (inte för att det är jobbigt utan för att ursäkta vad jag gjorde istället).

Jag smet snabbt ut och gick över gatan, in på lilla snabbköpet (typ hål i väggen) och helt märkligt finns det en iskall flaska vitt vin i kylen av precis den druvan jag gillar för 4.30 euro.
Upp på rummet och hällde upp ett glas åt mig och ställde in flaskan i minibaren.

Så är det snålt eller ekonomiskt ?

4 kommentarer:

cruella sa...

Det var smart!

TrickyTricky sa...

Tack !
Ja det tycker jag ju också :-)

Saga sa...

Så länge du inte självmedicinerar så får det vara vilket som :)
Vad rädd om dig där borta.

Anonym sa...

Helt klart ekonomiskt absolut inte snålt!