fredag 16 juli 2010

Ett inlägg som väckte många tankar hos mig

Ibland blir man road eller förbannad och ibland blir man berörd, det är väl så det är med bloggarna man läser.

Coola morsan skriver ett inlägg som ger mig mycket att fundera över, jag läser det om och om igen och tänker att ingen har en sån exakt iakttagelseförmåga, en sån frihet från konventioner och en sån förmåga att se det vi alla egentligen ser men inte kan formulera.

Några rader som fastnar är när hon skriver om att inte vilja ha någon i sitt liv som dissar det hon tycker om.

Jag funderar länge över skillnaden mellan det och det klämkäcka "man behöver inte tycka lika om allt" nej det behöver man inte men man orkar i längden inte heller med någon som just dissar det man tycker om.

Ingen mår bra av att bli ifrågasatt hela tiden, dissad eller skojad med, det spelar ingen roll, det skaver och ger inga riktigt bra känslor.

Så jag funderar en sväng över mitt eget liv och mina egna val.

Fan vad livet är svårt.

Inga kommentarer: