söndag 23 maj 2010

Studentpresent

Har grubblat länge.

Hon är lite svår på presentsidan.

Dels har hon jobbat extra i flera år, sparat mycket pengar, har råd att köpa saker till sig själv och dels gillar hon inte smycken (udda, ja jag vet, inte ärvt av mig precis) eller är ett dugg intresserad av några märkessaker.
(T ex så har hon skickat efter studentklänningen på postorder...) och till det kompletterar hon med ett par skor från billighetsaffären Skopunkten (ni vet ta 4 betala för 3).

Dessutom tycker hon att det verkar helt meningslöst att spara på porslin eller glas, "jag får väl köpa det när jag behöver".

"Jag önskar mig upplevelser mamma !"

Först tänkte jag mig en ridresa för oss två, det gjorde vi för flera år sen och det var en underbar upplevelse, den gången på Irland.

Men med hennes jobbschema på den ena sidan och konsertbokningar för min del att kryssa mellan så blev det väldigt knepigt att hitta bra datum så nu har jag bokat en spa-kryssning för oss två till Tallink Spa Hotel, där jag var med ett tjejgäng förra året.

Känns som en jättebra present, vi två i några dagar, hon får lyxa med mammas plånbok, jag får skämma bort och njuta själv också.

Nöjd.

Inga kommentarer: