söndag 27 december 2009

En kärleksfull jul

Ja vi har haft en alldeles underbar kärleksfull jul.

Han med stort h eller hockeymannen som han oftast kallats här har alltså bott hemma hos mig hela julen, i tre dygn har vi levt så nära man kan och det har bara känts bra.

Han har pysslat här hemma hos mig och jag har njutit av såna enkla saker som att någon plötsligt diskar hemma hos mig, någon skottar snö, någon sopar av snön från min bil.
Jag har njutit av att handla mat tillsammans med någon, laga mat tillsammans.

Jag har njutit av att ha någon här som bryr sig om mig, som ser mig, som kramar om mig när han går förbi, som säger att jag är så fin.

Han stannade kvar när barnen kom hem och vi åt middag tillsammans, vi hade trevligt, ja t o m roligt, det var många skratt, ja han passar in i min familj med sitt sätt.

Nu har han åkt och jag njuter av det också.

1 kommentar:

Peter Midas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.