söndag 25 oktober 2009

Tur att det var vintertid idag

annars hade jag vaknat på eftermiddagen och vilken dj-a ångest DET hade gett då.

En skön kväll på stan med både gamla och nya vänner som tyvärr segade iväg och blev mycket senare än vad jag tänkt och framförallt helt okontollerbart många glas vin.
De sista två fick jag av någon "snäll" kompis som gick till baren och handlade åt mig som satt ner...jag hade behövt gå till baren själv för att just konstatera att det inte behövdes mer vin och att världen faktiskt snurrade lite när jag stod upp.

Japp världen snurrade och den fortsatte snurra hela vägen hem i taxin och den snurrar nog fan fortfarande och jag är för gammal för sånt här nu, framförallt hatar jag att söndagen försvinner in i alkodimma och ångesten hamrar hårt i ryggen över allt som inte blev gjort idag heller.

Har något vagt minne av att vi bestämde att vi ska åka på kryssning hela gänget om några veckor, herregud, just nu känns det som en fruktansvärt dålig idé.

Men nöjd över att jag inte skickade några dumma sms alls i natt trots den förlorade kontrollen, skickade verkligen bara till han som nästan alltid svarar på en gång och gör mig glad.
Han börjar faktiskt få lite utrymme i mitt inre, sådär att jag kommer på att jag tänker på honom ibland och inte bara på han den hopplöse.

Det är bra tror jag.

Inga kommentarer: