onsdag 18 mars 2009

Förlorad tillit

Är det så att den är förlorad för alltid ?

Min tillit till män.

Tror nästan att det är så, att det är därför jag dras till det omöjliga hela tiden och emellanåt tröstar mig med såna som ändå inte kan såra mig eftersom jag inte är på djupet engagerad utan bara på ytan och både kan ha och mista.

De omöjliga männen som kan vara av lite olika sort men som alla har det gemensamt att jag vågar ge och ge eftersom jag nånstans vet att det ändå inte bär hela vägen.

Fan så dj-a tragisk jag är.

Jag menar inte att vara självömkande jag bara försöker förstå mig själv.

Försöker förstå mitt självdestruktiva beteende som består i att fastna hos de som behandlar mig illa och ständigt rata de som är bra och fina och tyvärr i mina ögon dödstråkiga.

4 kommentarer:

resan mot ljuset sa...

Vi kan väl nöja oss med att den är förlorad i dag. För alltid tror jag inte. Det kommer stunder när allt faller på plats. Men aldrig en gång för alla.

Peter Midas sa...

Ja, du är lite tragisk. Samtidigt är du den bästa optimisten. Du som alltid tror att i nästa hjärt bor lyckan. Ta vara på din optimism men komplettera med realism. TAg det lugnt och låt detmogna, det har både du och dina män tid med. Om dom inte har det så är det fel män.

TrickyTricky sa...

Peter jag vet ju att du har rätt men jag känner det alltid som om tiden rinner iväg, jag har bråttom bråttom, som om livet snart tar slut.
Vet inte hur jag ska få hejd på det.
Jag har ingen förtröstan på nåt sätt.
Men visst jag ser det också positivt, att jag ändå vågar, om och om igen. Vågar tro och vågar satsa, det finns så många som slutat med det och sån vill jag heller inte bli.

Peter Midas sa...

Nej Tricky, jag har inte rätt. VAr och en har sitt rättoch visst är det lite förmätet av mig att säga vad du bör göra. Jag vet bara att jag själv har tagit en paus i alla relationer. Jag orkar inte slita ut mitt hjärta på meningslösa kontakter. Just nu är alla meningslösaur ett älskarperspektiv, mest beroende på att jag inte orkar.Visst träffar jag kvinnor, många och ofta, men vi har ingen relation utöver en genuin vänskap som blir fastare och fastare. Någon kanske någon gång blir mer än en vän, det finns goda möjligheter,men jag låter mig ta tid.Om någon vill något hör dom av sig, annars inte. Enkelt!Men jag tror också att jag är äldre än du och lite mera laid-back med god självkänsla. Gå dit ditt hjärta leder dig men bränn inte ut dig! Man kan ta en time-out även från begreppet relation!