lördag 14 mars 2009

Att hitta någon

En liten msn-konversation med väninnan en lördagkväll när vi försöker reda ut varför vi är såna dj-a losers på kärlek.

Väninnan säger:
Kan inte påstå att det är lätt heller, jag hoppas ju fortfarande har jag kommit på även fast jag jobbar hårt för att få bort honom, men då kommer ngt gulligt mail eller så
Tricky säger:
men i din innersta dröm då, vad önskar du då
Väninnan säger:
jag kan inte svara på det
Tricky säger:
antingen är jag mer naiv och romantisk eller så tillåter jag mig mer fantasier men jag drömmer om evig kärlek och det där bröllopet på en avlägsen strand.....jag tror inte att jag blir lycklig av det bara men jag vill ha det ändå, jag vill inte bara ha grå trist vardag resten av livet, jag vill inte ha ensamma lördagar och alla möjliga ensamma nätter i kalla sängar
Väninnan säger:
Nej jag vet inte jag heller
Tricky säger:
jag vet ju verkligen att man inte blir lycklig bara av att ha ngn men man blir fan inte särskilt lycklig av att vara ensam heller så nog prövar jag gärna igen, inte bo ihop men ha ngn som bryr sig om mig tillräckligt ofta för att jag ska vara nöjd med det
Väninnan säger:
ja men det är inte lätt att hitta nån ju
Tricky säger:
nej just det och det är väl där jag fullkomligt går vilse när jag hittat ngn som jag tycker så himla mkt om, jag KAN inte släppa, inte förrän allt är försent, iskallt och över, DÅ kan jag ge upp

Och där är jag ju inte än, uppenbarligen.

Nej då, jag ska lida lite till, eller mycket till eftersom det tycks vara så jag väljer att leva, eller ?

Inga kommentarer: