lördag 29 november 2008

Min fina dotter

OBS ! Texten innehåller skryt om min tonårsdotter, känsliga varnas, läs inte om du inte tycker om sånt !!

Sådär nu kan jag fortsätta och svämma över av stolthet över min underbara tonårsdotter (och just det här inlägget känns som det skrevs för flera år sen) för att inte tala om det här hemska minnet.

IKEA säljer just nu mjukisdjur billigt och för varje djur så går 10:- till Unicef.

Dottern ringer mig på jobbet och bubblar över av entusiasm "mamma är det olagligt att köpa nåt i en affär och sälja det vidare sen ?" Hon pratar på om 10:- hit och dit, hur mycket skolböcker det räcker till för barn i tredje världen och hon ska ringa rektorn nu och fråga om hon får sälja i skolan.
Jag hinner knappt med i hennes svängar, hon pratar om hur mycket pengar hon har, hur många mjukisdjur hon kan köpa och så säger hon "och skulle jag inte sälja alla så gör det ju inget för pengarna har ju ändå gått till barnen redan, eller hur ?"

Min godhjärtade underbara dotter, jag är så stolt över dig !

Och OM du hittat hit så var snäll och läs inte mer nu, gumman !

4 kommentarer:

Anonym sa...

wow, häftigt. var stolt!!!!

Hur går det med Hockeyspelarn???

Ankan sa...

Stolt! Kan du vara!! Bra jobbat morsan!

TrickyTricky sa...

Anonym; hockeyspelaren och jag har nån slags intensiv kärleksrelation via telefon och sms, orkar inte ens skriva om det, är helt lugn dock.
Ankan; ja jag har jobbat bra, tack för de orden, ibland glömmer man.

Ankan sa...

Du får en award hos mig! Kram