tisdag 13 maj 2008

Utmanad !!

Åhh jag har blivit utmanad av Christina.

Det händer så sällan så nu får jag bjuda till lite då.

Vad jag lyckats med:

Att komma igen och igen och igen och igen. Så många gånger som livet inte varit alldeles enkelt och ändå har jag kommit tillbaka, upp på banan med bibehållen eller återfunnen livsglädje.

Att få min son på rätt köl, att få honom att inse att han duger trots att alla andra vuxna omkring honom gjorde sitt bästa för att totalt kuva och trycka ner honom till dess han inte ville leva längre.

Att komma tillbaka till livet, återuppta en avsomnad karriär, att överbevisa alla skeptiker att de hade fel och jag rätt.

Att bli kär många gånger.

Vad jag misslyckats med:

Att starta medelsvår (den som fattar fattar)

Att rensa i röran.

Bli bra på (och tycka om) trädgårdsarbete.

Bo med utsikt över vatten.


Vad jag låtsas:

Att jag är ungefär 35 år och att allt fortfarande är möjligt.

Att jag är både snyggare och smalare än i verkligheten.


Jag skickar utmaningen vidare till Coola Morsan (som just nu är i Berlin och tappar bort saker) och Nike.

4 kommentarer:

Maja sa...

Att starta medelsvår... jag fattar ju inte! Och jag som vill veta.

Nike sa...

Hm. Medelsvår jympa? Danskurs? Språkkurs? Hopptävling till häst?

Anonym sa...

Vad jag tycker att du har lyckats med fantastiska saker. vet hur tufft vissa delar har varit så är mäkta imponerad och tycker att du skall vara det men det känns som du är det oxå.
Det med havsutsikt. har haft det och man måste putsa fönstern VARJE dag för att set ut. I alla fall här på västkusten med allt salt i vatten och luft. Bor bakom en kulle nu mellan mig och vattnet... Mycket bättre... ha ha ha
jag tycker att du är grym och har 2 barn du har lyckats med med oxå. Tycker att ditt fredagskvällsinlägg beskriver kärleken mellan er väldigt bra. Hoppas att jag kan få uppleva samma med mina.
Kram

TrickyTricky sa...

Minsann att ingen visste.

"Starta medelsvår" betyder starta medelsvår klass i dressyr (hästar) och det är liksom inte medelsvårt det är jättesvårt och dit har jag alltså inte kommit och lär inte komma heller.
Nike; numera säger man inte medelsvår om hoppning utan nuförtiden heter det typ 130-hoppning osv, man anger bara hinderhöjden.
Singel46; tack snällaste !!