fredag 2 maj 2008

Inte vilja missa nåt

Att alltid utnyttja tiden, möjligheterna, tillfällena.

Fy vad jobbigt det kan kännas ibland att vara en sån som jag som alltid ska " passa på".

Har liksom inte riktigt fattat att jag är barnledig mest hela tiden numera utan har ett fruktansvärt driv i kroppen som gör att jag trots att just nu helst vill krypa ner i sängen och läsa en bok istället bestämmer en dejt om en timme.

Har redan druckit massa vin på jobbevent, känner att jag borde varva ner men nej då, jag gör tvärtom, varvar upp med fullt påslag.

Undrar hur detta slutar jag ?

3 kommentarer:

eviedee sa...

Jag kände så när jag var nyskild, det räckte med att jag såg nån intressant på tunnelbanan - och greps av "missa-läget"-känslan. Det måste ju vara spänningen som triggar igång. Ny a chanser, nya situationer.

För mig är det verkligen så att jag gärna går ut och partar och pratar med folk, men det känns som att set-up:en är helt fel för mig, när folk inte ser varandra som individer, utan som ragg. Jag står inte riktigt ut med att antingen blir arrogant icke-sedd alternativt få någon som klänger sig fast, och dreglar. Och just dejtingsituationen att träffa EN okänd som man bestämt träff med ger panikkänslor. Tänk om man inte står ut, tänk om han tråkar ihjäl en, hur avbryter man snyggt?
Tänk om personen inte är sån han verkar. Tänk om det är en psykopat, och tänk om man faller för en sån..

Men helt klart är att väldigt många har den här hobbyn, och att det är extremt par-orienterat. Och det är väl där jag själv är knäpp: Jag vill ju inte ha nån partner.. eller bli kär och galen. Galen och glad är ok.

TrickyTricky sa...

Jag föredrar ju det du kallar för "dejtingsituationen" om jag vill träffa ngn framför att just spana på krogen. När jag går ut så vill jag inte göra det för att ragga utan för att dansa, ha kul, prata osv. Dejta nån gör jag ju inte förrän jag redan vet en hel del om den killen och det har nog aldrig hänt att jag blivit uttråkad. Ikväll blev det två glas vin och en massa snack om Berlin och New York, helt ok.

eviedee sa...

Du är proffs ;). Det är väl klart att man troligen haft kontakt innan. Åker förresten till Berlin på torsdag.Ett ryck. Försöker hitta hotell, som inte ligger för ödsligt.