måndag 12 maj 2008

Festen är slut





Och jag med....

Två kubikmeter disk väntar i köket efter
konfirmationsfesten.

Men det var så härligt och jag är både glad och rörd över att så många långväga släktingar kommer hit till oss. Det lustiga är att det är släkten på pappans sida, min egen är nästan obefintlig, består av 2 personer take or give a few, dvs beror på dagsformen hos broder och mormor.

Nyss försökte jag helt seriöst ringa till en vän med hjälp av fjärrkontrollen till tv:n, jag tog upp den, tittade på den en stund och fick liksom inte riktigt ihop det hela.

Är nog lite trött.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den fungerar jäkligt dåligt som kalkylator också, fjärrisen. Vad bra att konfirmationen blev lyckad! Inte lätt det där med släkt. Förra året var det lite småsurt för att bara en av oss åkte ned till kusinbarnets student, som inföll innan flickorna haft skolavslutningar. Ikväll frågade jag fräckt syster hur många av dem som kommer upp till Äldstas student. Hon blev väldigt överrumplad. "Men hon ska ju inte fira!" - "Klart som fan hon ska fira, hon har aldrig påstått något annat, men hon vill inte ha någon mottagning bland annat för att hon vet att ingen av den närmsta släkten har en tanke på att komma hit!" - "Ja jag kommer då verkligen inte... Men jag kan ringa henne."

Ursäkta, nu öste jag ur mig, släkten läser min blogg så jag är lite hämmad där om jag inte vill ha bråk! Och det vill man ju inte jämt!

TrickyTricky sa...

Det är en fråga om respekt att man anstränger sig lite och kommer när kusiner och annan släkt döps, konfirmeras, tar studenten och förstås begravs, även om det nu brukar vara det tillfälle när folk inte tackar nej (det är ju sista chansen trots allt). Nej jag ska inte vara cynisk men det fanns vissa som uteblev hos oss också med så triviala förklaringar att jag bara häpnade. T ex pappans sambo (sen 7 år), "hade så mkt att göra", ähmm ?? Mitt ex som kallar sonen för "sin lilla kille" tyckte det var så jobbigt med all släkt från pappans sida så han avstod.
Fega ynkling som inte kan bita ihop en stund för ett barns skull.
Ja, nu hävde JAG ur mig lite...*L*.

TrickyTricky sa...

Förresten, "kalkylator"....hahaha den var ny.

Mina sa...

Börjar fasa för den där dagen när tonåringen dyker upp. Verkar jätteläskigt, så jag läser för att stävja oron... Nu tycker jag att det verkar ha sina fördelar också! Kul att läsa!

M