lördag 10 maj 2008

Familjeidyll

Önskar jag kunde visa en bild men just nu på övervåningen så sitter dotterns pojkvän och sonen och pluggar samtidigt som dottern monterar ikea-möbler till sonens rum.

Alltså det är lördagkväll.

Egentligen skulle hon på party men som hon sa det måste ju bli klart till i morgon !!

Tidigare idag stötte jag ihop med gammal bekant från gymnasiet, lite snabbt snack och jag berättade att jag varken hade "ikeamöbelmonterare" eller "gräsklipparman" hemma utan faktiskt fick klara allt själv. "Så du kör solo" sa han och jag svarade ja, men det gör jag ju faktiskt inte.

Jag har ju mina underbara barn.

Jag är inte ensam alls.

Och dottern är en kapabel och fantastisk tjej, hon tvingade med mig till IKEA i fredagskväll när jag kom från konferensen för att köpa nya möbler till sonen nu när det kommer en drös släktingar på söndag.

Det var hennes fredagskväll och nu monterar hon möbler på lördagkvällen.

Jag ska aldrig mer klaga på henne.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt. Visst är det underbart när de är hemma...
ha en skön lördagskväll...
Kram

Peter Midas sa...

BArn växeroch tar steg i utvecklingen. Det är fantastiskt för oss föräldrar, men underbart för dom själva som växer i rekordfart.

Vi får göra resan tillsammans med barnen!

Anonym sa...

Varje gång barnen överraskar blir man så lycklig och inser att man faktiskt lyckats bättre med sin uppfostran än man kan tro.

Anonym sa...

lad jag blir :) Visst är vi faktiskt inte helt själva ...

Bejbi ... vad säger du om det här? Måste bestämma bums ...

http://www.loveboat-stockholm.com/

Ankan sa...

Visst är det med förundran och med en suck av lättnad när man ibland upptäcker att ungarna också tar ansvar. Det är så skönt att bli avlastad och inte alls någon självklarhet. För även om vi inte är ensamma, så är vi ensamma om vuxenansvaret och det kan ibland kännas ganska tufft. Glad att du fick en fin lördag med ungarna! Kram