söndag 20 april 2008

Söndagsångest

Har lyckats ta mig upp ur sängen nu på söndageftermiddagen.

Den usla mamman har fått be dottern hämta huvudvärkstabletter och vatten.

När den värsta bakfyllan lagt sig så kommer ÅNGESTEN.....

Jag ska aldrig aldrig mer dricka så mycket vin, jag ska aldrig aldrig mer flirta ohämmat med heta killen i 30-årsåldern och sen till råga på eländet skicka fram väninnan att fråga om han är intresserad (nu rodnar jag).

Det var visserligen hennes förslag men jag gjorde ju inget för att stoppa henne, nej jag bara fnittrade och tyckte att det var väl en jättekul idé.

Då, igår tyckte jag det, då när jag var i det där tillståndet av total berusning, inte bara av alkohol utan av hela livet, en känsla av att man är oslagbar.

Jag tror ni förstår.

"Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända...."

Vi sjöng inte högt men det var precis så det kändes.

Igår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha ha...
Så du var så igång... Ja du får se det som att du gjorde folk glada...
och va tusan. Du verkade ju ha kul...

TrickyTricky sa...

Ja jag hade superkul, skrattade så jag nästan låg dubbel faktiskt.
Men nu har jag tagit mod till mig och ringt upp väninnan för att få veta vad hon sa och vad han svarade så nu tror jag att jag ska hålla mig lugn ett halvår eller så.
Alltså hon sa ju det igår men där tycktes det ha uppstått nån liten minneslucka fast nu förstår jag, det kallas förträngning.

Ankan sa...

haha lite glappkontakt. Du fick en glad kväll - och du har väl knappast skadat utan sannolikt bara smickrat mannen i fråga ...

TrickyTricky sa...

Tack Ankan, det var ett bra sätt att se det på, att jag smickrat honom.
Det ska jag ha som mantra i huvudet nästa gång jag träffar honom. Det är nämligen mer i den här historien än vad jag orkade ta in på en gång.