fredag 14 mars 2008

Fredagsmys

Gud så jag njuter av att vara ensam.

Det kanske låter ihåligt men det är så skönt.

Tittar på underbara "Så ska det låta", har datorn i knät, gör vad jag vill.

Äter min middag med tallriken i knät (jag växlar mellan mat och dator) sådär som jag skulle tjata på barnen att de inte får göra.

Men nu är jag ensam och gör som jag vill.

Ingen att ta hänsyn till, ingen som förväntar sig en massa mys för att vi är själva utan barn när jag bara vill njuta av lugnet och friheten från krav.

Jag äter och dricker vad jag känner för så har jag ingen ork eller lust att laga mat så äter jag nåt direkt från kylskåpet.

Det är så fantastiskt skönt att få göra vad jag vill !!

Det är precis som när jag var 20 och flyttade hemifrån.

Det är samma frihetskänsla nu som då.

2 kommentarer:

Ankan sa...

Guud, jag förstår precis. Låter härligt!

Nike sa...

Jaaa, det är såå skönt! I kväll kan jag göra just det där. Sitta framför TV:n med datorn och middagen i knät. Slabba lite vin och inte bry mig om någon eller något!!! Glad Påsk!