torsdag 24 januari 2008

Brevet man inte vill ha

Och aldrig skulle ha fått om man bara ägnat sig åt säkert sex så där som man vet att man ska men ändå inte alltid gör.

...fick nämligen ett telefonsamtal igår där en mycket barsk kvinna presenterar sig och säger att hon ringer från Sesamkliniken i Solna och refererar till det här brevet jag nyss läst men som jag alltså inte hade sett då, min första tanke är att det är någon som driver med mig så jag intar en MYCKET avvisande hållning och är på gränsen till otrevlig, hon ringer från skyddat nummer och jag ifrågasaätter henne totalt, vägrar diskutera såna frågor med någon som ringer från skyddat nummer, "du kan ju vara vem som helst" säger jag till henne och hon blir otroligt irriterad på mig och börjar yra om smittskyddslagen.

Jag är SÅ säker på att det är nåt slags busringning och säger helt iskallt att det är helt osannolikt att detta kunnat hända (jag kunde lika gärna ha sagt " jag har inte haft sex på ett helt år så du har definitivt ringt fel).

Fatta hur kul det var att ringa tillbaka till henne idag och säga ähmm nu har jag hittat brevet....hmm ursäkta om jag var lite otrevlig igår...

Dessutom är det nu allt det otrevliga börjar.

Jag ska gå på drop-in mottagningen, ni hör ju ??

Jag ska alltså mentalt förbereda mig på att sitta i ett väntrum fullt med folk som alla ska testa sig för klamydia, men gud så kul, en sak är ju säker där, alla är sexuellt aktiva och övervägande del är singlar....hahaha...vad sägs om det ur raggningssynpunkt ?

Hög dejtingpotential faktiskt.
Nej jag skojar, promise.

Huvudet högt och blicken rakt fram, mantra påslaget "vi är alla i samma båt" och fy om alla andra är mellan 20-25, jag vill ha någon i min egen ålder, vill inte framstå som en patetisk medelålders kvinna som antagligen blivit smittad av en vänsterprasslande man.

Suck suck, nu ska jag börja skriva en lista....hahahaha....nej såå många är det inte.

8 kommentarer:

Ankan sa...

Å jäklar. Är det sånt som väntar mig kanske framöver? Känns mycket läskigt att vara nybliven singel... Jag som inte vet nåt om klamydia. Tur att det inte gäller HIV!!! Även om jag förstått att det hänt mycket de senaste åren vad gäller behandlingar osv.

Nike sa...

Låter nästan lite ungdomligt! Se det från den ljusa sidan...

Anonym sa...

*L* ... men honey ... jag tycker du såg det från den rätta sidan ... snacka om singelträff där?!!
/Christina

Maja sa...

Precis detta diskuterade vi på Riche sist. En av väninnorna hade fått ett sådant brev. Gått iväg till "sin syrra" på Sophiahemmet. Som sa
- Men XXX Du är verkligen inte rätt ålderskategori för det här..
(Vad systern inte vet är att hennes tjugo år yngre älskare fyller alla kategorier...)

Håller med föregående inlägg. Se det från den ljusa sidan..

Maja sa...

Kriterier ska det vara naturligtvis.

TrickyTricky sa...

ankan; jag vet inte heller nåt om klamydia...jag lär väl få veta snart.
nike; ja eller hur, man är med liksom
Christina; det kommer nog att kännas ungefär lika kul som på nyårsafton, det vimlade nog av singlar där också bland barnen.
maja; jag tänkte först också gå till min vanliga gynekolog men vid närmare eftertanke, hmm nej, för om man är smittad så måste man berätta vilka man haft sex med det senaste halvåret, och gud hur jobbigt blev inte det då.

Coola Morsan sa...

Jag köade ihop med en radda män i Pride park i augusti för att testa mig samtidigt som man fick plocka på sig glada regnbågsglada kondomer att stoppa i handväskan. Kändes lite tufft. HIV, syfilis, rubbet. Tänk om.. tänkte man.
Så fick alla direkt vid testtillfället återbesökstid då man skulle komma upp personligen på venhälsan på sös och få besked. De var hur diskreta och hur vänliga som helst rakt igenom.

Jag förstår inte den där råbarkade stilen, som när jag skulle göra en operation några månader efter förlossningen, och hänvisades in i ett väntrum med min lilla bebis där övriga tjejer satt och väntade på att göra abort. De hade väntat länge och hade inte ens en speciell egen tid inbokad, utan satt och väntade på spot-tider mellan andra gynoperationer. Jag led med dom. För jävligt.

Klamydia blir man av med i farten av vissa antibiotikakurer, samma som t ex mot luftrörskatarr, och såna har jag ju haft ett antal.. slags alltiallo-kur.

Visste inte att de skickade ut brev på det där sättet, och så om någon får besked om att ha blivit smittad, så ska den ange sina kontakter som också får brev.

Det är kanske inte det mest välkomna brevet att låta ligga framme på köksbordet - om man inte är singel..

TrickyTricky sa...

Dessutom är det så att brevet är skickat som ett privatbrev, DET kan ju verkligen ställa till det för någon som inte är singel.
Misstänkt värre ju.

Visste verkligen inte att "man blev av med klamydia" sådär ändå.
Smart med "alltiallomedicin".