onsdag 26 december 2007

Julafton till slut

Så blev det julafton fast en dag senare bara.

Barnen kom hem helt utan förvarning ca 5 timmar tidigare än avtalat.

Hela köket var fullt av oinslagna julklappar och jag fick kasta mig ut genom dörren och stoppa dem på trappan.

Så typiskt pappan att skjutsa hem dem på förmiddagen när vi hade sagt eftermiddag och ingen av dem hade några nycklar med sig.

Det finns rätt många scenarier här som hade varit värre än att de inte fick gå in genom köket.

Det hade t ex kunnat varit någon här, inte alls någon omöjlig tanke, den var rätt påtaglig och aktuell på julaftonskvällen men eftersom jag inte hade tvättat håret så blev startsträckan för lång och jag avböjde besök långtbortifrån.

"Inte hade tvättat håret..."

Ja ni fattar, det är en elegant omskrivning för liite mer än bara tvätta håret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fattar precis och känner igen mig... Märkligt vad karlar är sig lika i hanteringen av barn och sina ex.

Nike sa...

Jag kände en gammal tant som fick det att låta så enkelt. Hon delade upp människor i två kategorier. Antingen hade de hjärna eller så hade de inte någon hjärna. Punkt. Ditt ex skulle, enligt henne, inte haft någon hjärna. Inte mitt ex heller. Punkt.