onsdag 21 november 2007

Ensam på julafton

Tänker att det ska bli skönt att vara ensam på julafton.

När jag tänker så får jag en känsla av att mitt liv inte riktigt är helt ok.

Ingen borde väl längta så mycket efter ensamheten att till och med en ensam julafton välkomnas, eller ?

Men har man nästan ingen avlastning, dvs jag fixar barnvakt men har ju ändå alltid ansvaret, ja då kanske julafton är den dagen när jag kan sitta här och njuta för mig själv, njuta av tystnad, städat och fint, tända ljus och bra på tv.

Tjaa, kanske inte så illa ändå.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har firat många ensamma julaftnar och det är inte så tokigt, tvärtom om ifall man som jag inte gillar det upphaussade stöket med helger.
Sitta i soffan med ett glas vin och kolla på tv eller chatta med en god eller ny vän på nätet. Det är rätt skönt tycker jag.

//T

Anonym sa...

Det är säkert trist att vara ensam jul efter jul, men ändå behöva utstå av den allmänna julhysterin/julgoset och se alla andras fina familjegemenskaper, men en jul då och själv är ju skönt, speciellt om man varit mitt i stöket själv för det mesta. Att helt strunta i julen är nåt jag inte skulle ha nåt emot. Jag förstår absolut alla som drar iväg på jul- och nyårshelgerna.
/como anonym

Anonym sa...

Flera jular reste vi bort till värmen hela familjen. Det var nog de allra bästa jularna även om barnen skrek efter snö och granar till slut ;) Jag har firat nyår själv flera gånger. DET är faktiskt riktigt mysigt. Så skönt att få fixa för sig själv, njuta av en kväll med lugn och ro och dessutom bli bjuden på fyrverkeri kl. 0000. Lite magiskt faktiskt.

Nike sa...

Jag nästan avundas dig! Gud så skönt! Tänk inte att något är fel, utan tvärtom. Tacka möjligheten och njut av att du slipper så mycket.