fredag 24 augusti 2007

Engelen igen

Så var det avklarat också.

Igår kväll var jag på samma ställe där jag i vintras mötte kärleken.
Tidigare på kvällen hade jag just suttit och sagt att dit tänkte jag mig inte mer, det var så starkt förknippat med honom, det var första och enda gången jag varit där.

Vi hade lite fest på jobbet och jag försökte få med mig några till ett annat musikställe i stan men ingen nappade, så lite senare när jag satt med lite annat folk så var det nån som plötsligt sa "nu drar vi till Engelen" och jag var ju så himla musiksugen så jag hängde på.

Och det blev så bra, det var ett kanonband, Desoto som spelade, bl a gjorde de Springsteens "Hungry Heart", då var jag tvungen att berätta att jag faktiskt såg honom i den legendariska spelningen på Ullevi -85 (visst var det 1985 ?) och insåg att jag genast blev äldre i de något yngre kollegornas ögon.

Skönt att jag kan gå på Engelen igen !!

Inga kommentarer: