torsdag 22 mars 2007

Mystiska annonser på Blocket

Har kollat på Blocket efter rum att hyra.

Signaturen "Gaypolaren" fick mig att fundera lite.

"Del i lägenhet på Lilla Essingen uthyres fr.o.m 7 maj till trevlig, snäll, seriös, likasinnad och ärlig kille som kan tänka sig att dela med annan homosexuell kille. Du får ett mindre rum och vi delar på kök, toalett och vardagsrum."

Skriver man verkligen så ?

Den annonsen kändes lite för mkt och sen hittar jag signaturen "gaytjej" som också hyr ut ett rum och lever öppet homosexuellt.

"Jag söker en öppen, pålitlig, ansvarsfull tjej som vill hyra en del av min lägenhet. Du bör vara djur och rökfri men framförallt fördomsfri då jag lever öppet homosexuellt och har vänner från alla världens hörn. "

Förstå mig rätt här.

Om de här annonserna är sanna så är det givetvis jättebra att unga människor vill vara öppna men jag känner mig lite tveksam.

Tveksam till att de är riktiga annonser, kanske mest för att de valda "nicken" känns helt fel.

Tänk om de är fejkade annonser.

Varför i så fall ?

Vad händer med de som ev svarar ?

Jag oroar mig faktiskt.

Uppdatering: Längst ner i annonsen med namnet "Gaypolaren" står följande;
"Du vill veta mer? Hör av dig!! Och ju mer information du lämnar om dig själv desto större blir din chans. Kommer ej att ringa då jag kommer att befinna mig utrikes t.o.m början av maj."


Nån mer än jag som tycker detta är riktigt obehagligt !!

2 kommentarer:

Nike sa...

Japp, bra att du är vuxen och har antenner. Knepigt att bre ut så mycket i annonser om rumsuthyrning.

TrickyTricky sa...

Har inte kunnat släppa tanken på att det faktiskt är nån som är ute för att djävlas med folk så nu skickade nojiga jag en anmälan till Blocketadm.