lördag 3 mars 2007

Åka kommunalt utan att ens veta hur man gör....

Nu kommer ett extremt "bortskämt" inlägg.

Varning alltså för känsliga miljövänner eller folk som helt enkelt inte har någon bil.

Idag har jag för ovanlighetens skull åkt kommunalt.

Blev liksom tvungen efter nån slags urspårning igår kväll.....jaja....allt behöver jag ju inte berätta.

Lämnade stället där jag var 13.15 och efter att ha nyttjat tre olika färdsätt så kom jag hem 2.5 timme senare, jamen herregud, lever folk så här ?

Jag fick nästan panik, det kändes som jag satt fast i tuggummi, hade jag kört bil hade det tagit 45 minuter.

Dessutom är jag så ovan att åka buss så jag glömde bort att plinga när jag skulle kliva av.

Bingo när jag stod där och såg hållplatsen fladdra förbi, inte att jag då skrek till, nej då kom den där fåniga rädda människan fram och knep ihop, stirrade ut genom rutan och låtsades som att jag bara var ute i god tid.

Så jag fick halka hem minst en kilometer för mycket, i mina högklackade svindyra stövlar som jag knappt vågar titta på nu.

Frös gjorde jag också eftersom jag tydligen hade alkoholiserat bort mina handskar igår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns bara en sak att säga; pengarna från trängselavgifterna måste användas till bättre kollektivtrafik!

www.annaamattsson.blogg.se

TrickyTricky sa...

Japp håller med.
Jag vill ha plingfria bussar tack !

Nike sa...

Jag vill ha bussar som kör mig hela vägen hem till garageuppfarten om jag vill det. Vill helst inte gå en meter om jag inte är ute för att just...gå!

Anonym sa...

Precis så är det... alternativet är att cykla i ur och skur. I dag cyklade jag 5 km hem från jobbet, gick en km till biluthyraren, tillbaka till jobbet för att hämta grejer som ska med i morgon och som inte gick att ta på cykeln. Kollektivtrafik existerar inte i min avkrok av stan.