lördag 30 december 2006

Den rosa kappan

När jag såg den rosa kappan hänga i affären så blev jag kär.... och jag blir inte kär i kläder så ofta, typ vart 5:e år max (till skillnad från hur ofta jag blir kär, nej fel, attraherad, av män, liiite oftare kan vi säga), det liksom klingade till i mitt inre, ni vet som när nån slår på en liten grej (ja jag vet vad det heter men orkar inte gräva i hjärnbarken just nu) för att t ex en kör ska ta ton, ja ni vet, KLING sa det i mitt inre och jag kände att det där var jag, eller snarare någon jag skulle vilja vara.

Köpte den och skrev i min dagbok ”Har just köpt en rosa kappa, haha NÄR ska jag ha den ?? …”

Men så fel jag hade.

Jag syntes ju !!

Inte som den strikta superprydliga effektiva kvinna jag var till vardags utan nu syntes jag som man syns i en knallrosa kappa, lite kvinnligare, lite mjukare, lite mer äventyrlig kanske, så kände jag mig i alla fall inombords och det kanske var det som syntes också.

Hönan eller ägget, jag vet inte, vet bara att jag förändrades.

Inga kommentarer: